Plastové okna a dvere

Streda 26.08.2009

Príprava pred osadením stavebných otvorov (okien a dverí).

Pri realizácií hrubej stavby som použil doplnkové tehly od Wienerbergu na elimináciu tepelných mostov stavebných otvorov. Ide o tehly, ktoré majú v sebe skryté drážky, ktoré sa vybijú v mieste kde by mali byť osadené stavebné otvory a do nich sa umiestni tepelná izolácia. V mojom prípade ide o tepelnú izoláciu XPS polystyrén (Fibran) s hrúbkou 40mm (ta je daná hĺbkou drážky v tehle). Nadokenné a nad dverné preklady sú odizolované polystyrénom s hrúbkou 120mm. Snáď to bude mať ten správny účinok 🙂

Technické parametre okien a dverí:

plastové dvere a okná INCON v zastúpení pre Košice firma KARON s.r.o.
profil:  6-komorový profil Prestige, 3 dorazové tesnenia, stavebná hĺbka 76mm
sklo:  izolačné troj sklo s Ug=0,6 W/m2K
kovanie:  Winkhaus activePilot
termín dodania: 38-39 týždeň 2009 (čakacia doba 3-4 týždne) – nedodržaný

Obrázok

 Pondelok 19.10.2009

KONEČNE som sa dočkal dodávky a montáže okien. Nekonečných 54 dní čakania a nervov !!!

Ako to cele prebiehalo:

26.08.2009 streda 35 týždeň – objednanie okien zloženie zálohy 70% z celkovej ceny. “Pane do troch štyroch týždňoch (38-39 týždeň) ich máte aj namontované !!!” to boli slová predajcu (KARON s.r.o. Košice) – 0 deň.

25.09.2009 piatok 39 týždeň – cca o 11 hod. volám do firmy lebo sa mi za celý čas neozvali, že čo je z oknami. “Jóoooj pane musím zistiť ako to vyzerá s dodávkou, zavolám Vám o chvíľu späť” …. o 15hod. volám opäť, či nezabudli na mňa. Pre istotu zdvihol druhý kolega “kolegyňa čo ma na starosti dodávky práve teraz telefonuje na inom telefóne, hneď Vám zavolá” ….to hneď som sa samozrejme nedočkal !!! ….o 16:30 volá kolega čo mi zdvihol, keď som volal 2x, že kolegyňa na mňa zabudla a musela súrne odísť a že on nemá info, o ktoré som žiadal – 30 deň.

28.09.2009 pondelok 40 týždeň – volám ráno, volám na obed, volám poobede, no nejako sa mi nedarilo dovolať do firmy. Tak som po práci sadol do auta a poďme do firmy. Podarilo sa mi ich tam vychytiť všetkých vrátane majiteľa, tak som si tam povedal svoje, čo za prístup to je ku zákazníkovi a čo je s mojimi oknami. Sám majiteľ „jóooj pane ta viete nejaký problém vo výrobe, ešte dnes zistím presný termín dodávky a budeme to nejako kompenzovať“ Jóooj pán majiteľ ta nevedel som a do dnes som nedostal odpoveď, že aký to bol vlastne problém vo výrobe, že ďalší termín mi dali až na 15.10.2009 a som strašne na akej kompenzácií sa (ne)dohodneme. Namosúrený som odišiel, zmierený s tým, že elektroinštaláciu budem musieť odložiť – 33 deň.

15.10.2009 štvrtok 42 týždeň – po práci volám z domu, …nikto nebere, až po nejakom 20 vyzváňaní zdvihol majiteľ, po mojom predstavení jeho prvé slová „v pondelok vám montujeme okná“ ….a čo tak mi to dať vedieť !!! ….prečo som opäť musel ja volať ???. „jóooj, chcel som Vám volať, že dnes prišli okná“ (och, taká detská výhovorka) – 50 deň.

19.10.2009 pondelok 43 týždeň – som sa konečne dočkal montáže !!! Už mi nebude prefúkavať moju hlavu 🙂 – 54 deň.

Každí si urobte svoj vlastný názor na danú firmu (KARON s.r.o., Košice), možno som bol ojedinelí prípad, možno nie ?!?!

(v prvom rade by mali zlepšiť komunikáciu so zákazníkom !!!)

 

Reklamácia vchodových dverí:

     Pri montáží okien a vchodových dverí (19.10.2009) som osobne nebol, bol tam len môj otec, keď som sa vrátil z práce, tak firma už bola preč s tým, že všetko je dobre namontované. Tak som si to šiel pekne skontrolovať. Všetko bolo skoro v poriadku, až na pár kotviacich skrutiek, ktoré nedržali v dierach vôbec a dali sa rukou cele vytiahnuť (opravil som si to sám, navŕtaním nových dier) a na nešťastné vchodové dvere, s ktorými sme si prežili svoje.

     Problém bol v tesnosti dverí. Dvere v hornej aj dolnej zvislej časti nedoliehali k tesneniu vôbec aj keď boli zamknuté. Tak som šiel na druhý deň do firmy to vyreklamovať (stále som mal ako poistku nevyplatených 30% zo sumy ). Poslali pána, že to doladí. Niečo sa snažil tam s tým urobiť, ale keď je raz krivý rám od výroby tak to nešlo. Snažil sa ma presvedčiť, že taká mala netesnosť je v norme („že malá” na dvoj metrovej vodováhe rozdiel medzi horným a dolným koncom rámu cca 4mm). Tak som sa nakoniec dohodol, že mi vymenia celý rám za nový a tu začala „nekonečná“ vyše pol ročná reklamácia (od 19.10.2009 do 7.5.2010).

     Na začiatku som bol zmierený s tým, že prídu a spravia to až na jar keďže bolo treba čakať na nový rám a zima sa blížila.

Prvý pokus: tuším niekedy koncom februára bol prvý pokus o výmenu. Montážnici prišli, rozobrali dvere, demontovali starý rám a namontovali nový a hopsla, chybička sa vloudila vo výrobe, zle vyfrézovali diery na kovanie plus bol zle predvŕtaný horný priečnik, takže všetko vrátiť do pôvodného stavu. Moja požiadavka bola nech je všetko tip top lebo neprevezmem dielo, vrátane nových skrutiek atď.

Druhý pokus: montážnici prišli asi po mesiac (v marci) s novým rámom, rám bol už dobre vyfrézovaný, ale zle predvŕtaný horný nosník doniesli zo sebou s tým, že dajú ten pôvodný. V tom momente ich otec poslal preč, ani sa nestihli rozbaliť, že požiadavka bola na všetko nové a nebudú sa dvere látať – plátať.

Tretí pokus: asi po dvoch týždňoch (začiatkom apríla), volám do firmy kedy prídu, tak som im dal termín do veľkej noci, že ak neprídu nevyplatím zálohu a dvere si môžu brať. Čo myslíte ako to dopadlo? Týždeň po veľkej noci  (nové cenové ponuky na dvere som už mal pripravené) volám do firmy, že čo je s nimi, že sa ani neozvú ani nič. Odpoveď, že všetko majú prichystané len nemajú čas mi to prísť vymeniť, … v tom momente som myslel, že ma šľak trafí. Povedal som si svoje dal termín, že do dvoch dní prídu a tak prišli. Všetko vymenili nastavili, odišli. Ja prišiel z práce kontrolujem no a pre istotu netesnili dvere pozdĺž celého horného krídla dverí. Otec si to nevšimol lebo pôvodne netesné miesta boli už ako tak tesné. Chyba? ….výrobca INCON opäť dodal tentoraz krivý horný priečnik., myslel som, že ma porazí. Tento krát som úž volal priamo majiteľa nech sa na to príde pozrieť, bolo mi jasné, že on za to nemôže, že aký “inteligenti” pracujú v INCONE pri výrobe, ale už som na to nemal nervy.

Štvrtý pokus: asi o dva dni prišli montážnici, opäť všetko rozobrali, vybrali z horného priečnika kovovú výstuhu a ta bola príčinou problému, bola viditeľne ohnutá do písmena U. Preklínal som toho blbca vo výrobe čo tu krivú výstuhu nasilu natlačil do plastového profilu, ktorý sa samozrejme prispôsobil. Nakoniec sa horný priečnik vyskladal z pôvodného a nového priečnika, všetko poskladalo a nastavilo, tak by to pekne tesnilo.  KONEČNE po vyše pol roku!

Čo teda vyplýva z mojej skúsenosti:
1)    že firma KARON by mala zlepšiť svoju komunikáciu so zákazníkom !!!
2)   že firma INCON by mala zamestnávať vo výrobe aspoň trošku gramotných a premýšľajúcich ľudí a nie nejakých Rumunov. INCONU sa radšej vyhnúť.

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.